X
تبلیغات
رایتل

عناوین یادداشت‌ها 

  • ختصری از زندگینامه شهید باهنر (یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1396 12:40)
    ختصری از زندگینامه شهید باهنر محمد جواد باهنر، در سال 1312 در شهر کرمان متولد شد. دومین فرزند خانواده بود و غیر از ایشان هشت خواهر و برادر دیگر هم بودند. محله ایشان معروف به «محلة شهر» از محله‌های بسیار قدیمی و مخروبة شهر کرمان به شمار می‌رفت. پدرش، پیشه‌ور ساده‌ای بود. زندگی بسیار محقرانه‌ای داشت، مغازه کوچکی در...
  • نشانی خانه های معلم و مراکز اسکان فرهنگیان (سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1394 11:45)
    نشانی خانه های معلم و مراکز اسکان در ادامه مطلب ردیف استان شهرستان شماره تلفن کد آدرس 1 تهران تهران 55404053 021 میدان حر - خ کمالی -خ کاشانی 2 تهران 22420863-5 021 بزرگراه چمران- ابتدای درکه -مجاور ضلع غربی دانشگاه بهشتی 3 تهران 66050055 021 خیابان آزادی روبروی دانشگاه صنعتی شریف - جنب آموزشگاه عاصمی 4 اصفهان اصفهان...
  • پاسخ سوالات درس تاریخ ادبیات 2 (چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1394 00:18)
    خودآزمایی درس1::جواب سوال1:در قلمرو ادبیات وذوق روزبه روزسستی وضعف وبی ضابطگی آشکارترشد.گذشته ازحضورورواج پاره ای واژه های مغولی در زبان و ادبیات فارسی دل مردگی وبی سرانجامی وبلاتکلیفی با اندیشه ی ادبی فارسی قرین گشت ذوق هاپژمرده شدوعواطف شاعران ونویسندگان ازخلاقیت بازماند.جواب سوال2: شاهرخ میرزاپس ازآن که شهر هرات...
  • چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم (چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 15:07)
    جدا از درجه آسیب‌پذیری سیستم دفاعی بدن و وضعیت عمومی سلامتی، هرکسی می‌تواند در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار گیرد. از میان چهار فصل سال، بهار و تابستان در این رابطه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در طول بهار و تابستان، اغلب مردم بخش اعظم وقت خود را در بیرون می‌گذرانند. آنها مقدار زیادی ویتامین (د) از خورشید...
  • در باره زندگی مورچه ها (چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 15:05)
    شرایط زندگی مورچه مورچه‌ها موجوداتی هستند که همه نوع آب و هوایی را می‌توانند تحمل کنند و در تمام نقاط مثل دشت‌های شنی، چمنزارها، کرانه دریاها، دامنه کوه‌ها، جنگل‌ها و… زندگی می‌کنند و فقط آنها را در نقاط خیلی مرتفع کوه‌ها نمی‌توان یافت.مورچه‌ها از دسته موجودات اجتماعی هستند و به صورت دسته جمعی و گروهی زندگی می‌کنند....
  • خلاصه ی داستان سمک عیار (جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 09:14)
    خلاصه ی داستان سمک عیار داستان از جایی آغاز می شود که مرزبان شاه پادشاه ولایت حلب در جست و جوی داشتن فرزند است و با چاره جویی هامان وزیر با «گلنار» دختر پادشاه عراق ازدواج می کند. پس از مدتی از گلنار صاحب فرزند پسری می شود و نام او را «خورشید» می گذارد. پس از آن که روزگار کودکی خورشیدشاه سپری می شود. در دوره‌ی جوانی...
  • ســـــمـــــک عــــــیــــار (جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 08:28)
    ســـــمـــــک عــــــیــــار درباره داستان سمک عیار و نشانه های فتوت در آن داستان سمک عیار مربوط است به سرگذشت خورشید شاه فرزند مرزبانشاه ، سلطان شهر حلب که دلباخته دختر فعفور شاه ، شاه چین بود. خورشید شاه به جهت پیدا کردن معشوقه اش که مه پری نام دارد به سرزمین ماچین میرود و در آنجا درگیر جنگی بزرگ و دامنه دار با...
  • بیوگرافی فخرالدین عراقی همدانی (جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 13:39)
    فخرالدین ابراهیم بن بزرگ مهر بن عبدالغفار جوالقی همدانی، متخلص به عراقی یکی از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و یکی از عارفان بزرگ این دیار است. وی در سال 610 هجری در روستای کمجان یا کمیجان در ناحیه اعلم یا المر در میان همدان و اراک که در 86 کیلومتری هر دو شهر است، ولادت یافته است. در جوانی (هفده سالگی) شور تصوف در او...
  • زندگینامه حکیم عمر خیام نیشابوری (شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 02:56)
    غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم نیشابوری موسوم به خیام از بزرگترین و مشهورترین شعرای تاریخ ایران بعد از اسلام است که معروفیت وی مرزها را در نوردیده و در سرتاسر گیتی به عنوان شاعری خردگرا شناخته شده است. حکیم عمر خیام اگرچه بیشتر به عنوان شاعری رباعی سرا شهره گشته است ولی وی در واقع فیلسوف و ریاضیدانی بزرگ بود که در...
  • زندگینامه خواجه عبدالله انصاری (شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 02:47)
    عالم و عــارف مشهور کشــــور شیخ الاسلام خواجه عبدالله انصاری رح در سال 396 هجری قمری در کهندژ شهر تاریخی هرات تولد گردید. پدرش ابو منصور محمد که درزمان خود یکی از عالمان و پزهیزگاران و حافظ قرآن وقت بود از راه کار دکانداری امرار معاش می نمود. خواجه عبدالله انصاری که از آوان خورد سالی دارای استعداد قوی و ذهن وقاد بود....
  • روش تحقیق اقدام پژوهى در گستره تعلیم و تربیت (دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 15:11)
    نویسنده مقاله : ولى اللّه هاشم پور (دانش آموخته حوزه علمیه و دانشجوى دکترى روان شناسى تربیتى) چکیده این نوشتار به بحث از یکى از روش هاى پژوهش در قلمرو تعلیم و تربیت ـ یعنى اقدام پژوهى ـ مى پردازد. (البته این روش در گستره جهانى نسبتاً نوظهور و در مجامع علمى ایران تا حد زیادى ناشناخته است.) در این زمینه، ابتدا پیشینه...
  • [ بدون عنوان ] (شنبه 29 دی‌ماه سال 1386 23:28)
    طراحی سایت شما در موسسه رایانه بیست تماس yasreby@gmail .com
  • نمونه داستان: حکایت پارسیان ازداستان راستان (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:41)
    (55) کرامات آسیاب روزى شیخ ابوسعید با جمعى از دوستان و یاران خود به در آسیابى رسیدند . شیخ اسب خود را بازداشت و ساعتى توقف کرد. پس خطاب به یاران گفت : همراهان !مانند این آسیاب باشید که درشت (گندم ) مى ستاند و نرم (آرد) باز مى دهد و گرد خود طواف مى کند تا آنچه سزاوار نیست ، از خود براند . (56) پیش بینى وضع آب و هوا همه...
  • ارزشیابی ۲ (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:30)
    الف – ایجاد رغبت وکسب عادات صحیح آموزشی توسط ارزشیابی قابل تحقق می باشد . ب - ارزشیابی به عنوان عاملی برای ارتقای دانش آموزان مطرح است . ج - ارزشیابی می تواند وسیله ای برای بهبود و اصلاح فعالیتهای آموزشی و روشهای تدریس معلم باشد. د – ارزشیابی محور مهمی در شناساندن هدفهای آموزشی در فرایند تدریس است . ه – نارساییهای...
  • ارزشیابی (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:26)
    . در ارزشیابی توسط معلم باید تفکر و مهارت سطح بالای دانش آموزان سنجیده شود نه آموخته های طوطی وار آنان . 2. در ارزشیابی معلم باید به تفاوتهای فردی دانش آموزان عنایت ویژه شود و به جای آنکه عملکرددانش آموزان باهم مقایسه شود لذا باید موارد ذیل مد نظر قرار گیرد : الف-مقایسه ی عملکرد دانش آموزان با اهداف آموزشی ب- مقایسه ی...
  • مفاهیم ارزشیابی (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:25)
    الف - اندازه گیری ( Measurment ) : فرایندی است که تعیین می کند یک شخص یا یک چیز ، چه مقدار از یک ویژگی برخوردار است . 6 دکتر حسن پاشا شریفی در این مورد می گوید : انداره گیری یعنی نسبت دادن اعداد به مقادیر متفاوت خصایص افراد بر اساس یک قاعده ی معین . 7 ب – سنجش ( Assessment ) : به معنای جمع آوری اطلاعات در مورد آموخته...
  • انواع ارزشیابی (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:23)
    1 . ارزشیابی آغازین ( preassessment ) : این نوع ارزشیابی همانگونه که از نام آن نیز مشخص است ، نخستین ارزشیابی معلم است که پیش از فعالیت های آموزشی او به اجرا در می آید . معلم در این نوع ارزشیابی به آموخته های پیشین دانش آموزان واقف می گردد . 2 . ارزشیابی تکوینی ( formative evaluation ) : این نوع ارزشیابی دارای تعاریف...
  • روش های تدریس خلاق (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:21)
    خلاقیت به معناى خلق و آفرینش اندیشه ها، ایده ها، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن به امور، عبور از مرز دانسته هاى محدود به حیطه نادانسته هاى نامحدود و کشف و ابداع راه حل هاى جدید براى حل یک مسأله است. خلاقیت، تشخیص و بیان مسأله و ارائه راه حل هاى جدید براى آن است. مهم ترین مسأله بعد از تشخیص خلاقیت در کودکان، حفظ و...
  • آزمونهای عملکردی (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:16)
    آزمونهای کتبی عملکردی : این آزمونها در ظاهر به روش آزمونهای کتبی سنتی اجرا می‌شود. اما هدف و آنچه که سنجیده می‌شود صرفا“ دانش نیست، بازده و محصول یادگیری و یا مراحل انجام و فرایند بروز عملکرد ارزیابی می‌گردد. برای مثال وقتی از فراگیر می‌خواهیم که یک مدل خیاطی را با قلم و کاغذ طراحی کند، یک نقشه فرضی از آنچه که به او...
  • نمونه گزارش:موضوع گزارش: شماردانش آموزان کلاس ونقش آ ن دریادگیری (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:08)
    بیشترافرادهنگام برخوردباجوانان ونوجوانان نخستین چیزی که به ذهنشان میرسد.مدرسه،میز،کلاس،تحته سیاه ومعلم است.ونخستین پرسشی که ازآنان دارند،اینهاهستند:کلاس چندمی؟ رشته ی درسی ات چیست؟ شیفت صبح هستی یاعصر؟ وازاین دست پرسشها،اماکمتر کسی یافت می شود که بپرسد.روی هرنیمکت چند نفرمی نشینند؟هفته ای چندبارمعلم ازشمادرس می...
  • ارزشیابی توصیفی (پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 07:05)
    چرایی طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و نظام های آموزش و ورش جهان محسوب می شود . لذا با عنایت به اهمیت این عنصر در روند فعالیت یاددهی – یادگیری ، ارائه شیوه نوین در این زمینه و ارتقا سطح دانش معلمان و سایر دست اندرکاران تعلیم و تربیت ، ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد .از طرفی رویکرد...
  • استانداردهای معلم مجرب (دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 21:34)
    مبنای این استانداردها بر این اساس است که معلمان تازه کار چه چیزی را باید بدانند و یا انجام دهند. فرآیند آموزشی معلمان مجرب و کارآمد، نمایشگر درک کامل آنان از نیازهای تحصیلی؛ احساسی و فیزیکی تک تک یادگیرندگان است. به دنبال هر یک از استانداردهای معلم مجرب، به ملاک های عملکردی پیشنهادی اشاره شده است. انتظار می رود که...
  • پیشگیرى از افسردگى با نماز صبح (دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 21:32)
    افسردگى (DEPRESSION) حالتى احساسى است که مشخصه‏اش اندوه، بى‏احساسى (APATHY) ، بدبینى (PESSIMISM) و احساس تنهایى است. این بیمارى که امروزه از شیوع بالایى در میان مراجعه کنندگان به کلینیک‏هاى روانپزشکى برخوردار است، داراى تظاهرات متنوع و زیادى بوده که از مهمترین آنها مى‏توان به اختلالات خواب اشاره نمود. تحقیقات نشان...
  • پنجمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی در اسفند ماه (دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 20:53)
    پنحمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی اسفند 86 عناوین و محور های پژوهش محور اول: اتحاد ملی و انسجام اسلامی 1 - بررسی نقش و جایگاه نظام تعلیم و تربیت در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی 2 - علل دشمنی استکبار جهانی با وحدت مسلمین و زیانهای ناشی از تفرقه افکنی 3 - مولف اتحاد ملی و چگونگی انتقال آن به نسل جوان 4 - نقش و...
  • هر ثانیه از تصاویر یک فیلم یا (یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 07:39)
    آیا می دانید که : هر ثانیه از تصاویر یک فیلم یا تبلیغ تلویزیونی به اندازه ۳۰۰۰۰ کلمه ذهن شما را اشغال می کند!!!؟؟ بنابراین یک فیلم یک ساعت و نیمی معادل ۱۶۲۰۰۰۰۰۰ کلمه ذهن شما را اشغال می کند. پس دقت کنید هنگام درس خواندن و مطالعه، بیش از حد ذهن خود را با دیدن تصاویر تلویزیونی اشغال نکنید
  • رسم الخط زبان فارسی (دوشنبه 5 آذر‌ماه سال 1386 20:16)
    در زبان فارسی «همزه» را می توان به این صورت ها نوشت: ا، آ، ـئـ، ؤ، ءِ همین جا فرق بین همزه «ء» و «ی» کسره ی آخر بعضی کلمات فارسی «ء» را روشن می کنیم: قواعد همزه، در زیر می آید، اما «ء» که بر روی کلمات فارسی مثل: خانه ی من و پیشه ی تو می آید، با همزه ی عربی ارتباط ندارد و در واقع از لحاظ شکلی، مخفف «ی» است که دنباله ی...
  • [ بدون عنوان ] (سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 22:15)
    بزودی در همین وبسایت مقالاتی در باره ارزشیابی توصیفی،فرایندوفراورده
  • دین مبین اسلام (جمعه 18 آبان‌ماه سال 1386 19:04)
    بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه : دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین و مترقّی ترین دین الهی و آخرین آن هاست که به جهان هستی ارائه گردیده . در رأس آن ، حضرت محمّد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم ) به عنوان خاتم پیغامبران الهی قرار دارد. ایشان واهل بیت گرامی شان زحمات بسیاری را متحمّل گردیده اند که نتیجه آن گسترش این دین...
  • انشا های برگزیده مورخ 22/9/85 (شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 13:10)
    انشا های برگزیده مورخ 22/9/85 ارسالی از مدرسه راهنمایی امام خمینی قم ناحیه ۲ سوم ب موضوع:چرانماز می خوانیم... موضوع:چه چیزهایی دانش آموزان را ازنمازدور می کند... حسین عسگری: چرانماز می خوانیم...نمازمی خوانیم تا بندگی خود را به آفریننده ی جهان هستی ثابت کنیم وبگوییم که جز تو سرپناهی برای کمک ویا ری نداریم غیر از تو...
  • روش تدریس آیین نگارش (سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 07:23)
    روش تدریس آیین نگارش غلامرضا ارژنگ ارزشیابی – گاه دیده می شود که دانش آموزی از نمره ای که در درس انشا گرفته است خشنود نیست، رنجیده و دلخور است، می پندارد که درباره ی او حق کشی و بی عدالتی شده، و از این بابت از معلم خود گله مند و از نوشتن دل سرد است. نباید پنهان داشت که ارزشیابی انشا کار دشواری است و از این نباید گذشت...
( تعداد کل: 97 )
   1       2       3       4      >>