انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

با کمک اساتید فن و معلمان مجرب نوشتن انشای ۲۰را بیاموزیم
انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

با کمک اساتید فن و معلمان مجرب نوشتن انشای ۲۰را بیاموزیم

دین مبین اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقدمه :

دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین و مترقّی ترین دین الهی و آخرین آن هاست که به جهان هستی ارائه گردیده . در رأس آن، حضرت محمّد مصطفی(صلی الله علیه و آله وسلم ) به عنوان خاتم پیغامبران الهی قرار دارد. ایشان واهل بیت گرامی شان زحمات بسیاری را متحمّل گردیده اند که نتیجه آن گسترش این دین الهی در سطح دنیا است. بدیهی است پیروان ادیان الهی دیگر ، که از مفاهیم دین مقدّس اسلام اطّلاعی ندارند ، تاب تحمّل گسترش روزافزون آن را نداشته باشند و گه گاه سرناسازگاری با آن بگذارند .

 اخیرأ نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان عامل افزونی بیش از پیش این توسعه ، دشمنان زیادی را در تقابل با خود قرار داده است . برای  نمونه شاهد بودیم که چگونه روزنامه نگارهای دانمارکی در سال 1384 طی اعمال ضد اخلاق انسانی ، خشم خود از گشترش اسلام نشان  دادند . آنان با کشیدن کاریکاتورهای موهن ، نسبت به اسلام موضع گیری کردند.

در سال پیامبر اعظم(صل الله علیه و آله )  نیز این موضع گیری ها به اوج خود رسید. تا جایی که پاپ اعظم ، رهبر کاتولیگ های جهان ، طی سخنانی به این مسائل دامن زد و به اسلام توهین کرد . با هوشیاری و اعتراض مسلمانان جهان حرف خود را پس گرفت و معذرت خواهی کرد.

دراین پژوهش سعی کرده ایم اسلام و رابطه ی آن را با عقلانیت وصلح و جنگ مورد بررسی قرار دهیم. انشاء الله بدینوسیله عده ی زیادی با مبانی اسلام و صلح طلبی ورحمت آن آشنا شوند. تلاش شده تا دراین مقوله ، در حدّ امکان ، تمامی مطالب منتشر شده درکنارهم قرار گیرد و به سهولت مورد مقایسه شود و نتیجه ی  مطلوب حاصل گردد.

البته شایان ذکر است باتوجه به بررسی های به عمل آمده ارتباط منطقی که بین اسلام ، عقلانیت  وصلح وجود دارد به نمایش گذاشته  شود . با این مقاله آشکار می شود که اسلام دین صلح است و با جنگ مخالف . به  اقتضای عقل هم دین با این عظمت نباید دین جنگ باشد. دلایل این موضوع در پژوهش کاملأ هویداست. محققین ودانشمندان بسیاری نیزدرجهان ( چه مسلمان وچه غیر مسلمان ) رأی به عقلانیت وحقانیت اسلام  داده اند.

امیداست دراین تحقیق مبانی اسلام وعقلانی بودن آن ونیزنظر اسلام راجع به صلح کاملا نشان داده شود  تا هرگونه شک و شبهه ای که باتبلیغات علیه اسلام ایجاد شده است ، ازبین برود.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
گوریل انگوری دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 08:18 ق.ظ

ناشناس یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:24 ب.ظ

هونکزهی جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 07:49 ب.ظ

خیلی خوب عالی دستتان گل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد