انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

با کمک اساتید فن و معلمان مجرب نوشتن انشای ۲۰را بیاموزیم
انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

انشای ۲۰ ( آموزش انشا نویسی)

با کمک اساتید فن و معلمان مجرب نوشتن انشای ۲۰را بیاموزیم

فوت و فن نویسندگی

فوت و فن نویسندگی از زبان چند رمان نویس مشهور

 قدرت مشاهده ی خودتان رااز دنیای دوروبر، تقویت کنید. یاد بگیرید درست ببینید و چیزهایی را ببنید که دیگران نمی بیند ضمناً این را هم بدانید که برای نویسنده شدن هیچ گاه دیر نیست

 

دیان دی

نویسنده رمان «قطار مرگ به طرف بوستون»

چیزی را بنویسید که خودتان دوست دارید بخوانیدش. بعد هم واقع گرا باشید؛ نویسندگی تجارت راحت و پرسودی نیست اولاً باید به تنهایی انجامش داد، ثانیاً نیاز به کار سخت و طاقت فرسا دارد، ثالثاً بازده سریعی ندارد؛ یعنی برای دیدن بازدهی اثرتان باید مدت طولانی منتظر باشید وای! از فکر این نکته تنم می لرزد که برای رسیدن به پول چقدر باید منتظر بمانید.

خب با وجود این مسائل شاید خیلی ها نتوانند این واقعیت های تلخ را درباره ی چنین شغل بی رحم و خشنی تحمل کنند. از طرف دیگر، دلایل خوبی هم برای سرکردن با رؤیای نویسندگی وجود دارد و آن این است که وقتی اولین رمانتان را نوشتید جدا از این که فروش خوبی کرده باشد یا نه و صرف نظر از این که مورد توجه ناشران قرار گرفته باشید اگر دیدید نمی توانید کتاب بعدی را ننویسید مطمئن باشید که یک نویسنده واقعی شده اید چون در آن صورت کتاب بعدی شما تبدیل می شود به کتابهای بعدی و بعدی اگر آدمی باشید که حس کنید زندگی بدون حضور شخصیت ها و طرح ها داستان در ذهنتان خالی و بی مفهوم است و بدانید نویسنده ای واقعی هستید.

مایو بینچجی

نویسنده رمان «کلاس بعدازظهر» و «عروسی نقره ای»

نویسنده رمان «خدایا تو آن جایی؟ من مارگارت هستم»!

به هیچ کس اجازه ندهید نا امیدتان کند.

آندره دوبوس

نویسنده رمان «خانه مدوشن»

برای داستان هایی که می نویسید طرح کلی نریزید؛ یعنی اتفاقات داستانی را از قبل طراحی نکنید شخصاً معتقدم نوشتن ما را وارد دنیایی پر رمز و راز و ناشناخته می کند باید به ضمیر ناخودآگاهتان اعتماد کنید باید به شخصیتهای داستان اعتماد کنید تا خودشان داستان را به جایی که می رود ، هدایت کنید.

سوزان فیشر استیپلز

نویسنده رمان «شهربانو»

یاد بگیرید ذوق و قریحه ی خودتان را بشناسید و آن را بالفعل کنید نگاه کنید که چطور وقتی دارید حرف می زنید یکهو در ذهنتان دنبال کلمه ی خاصی می گردید و آن قدر من و من می کنید تا به یادتان بیاد! همین طور، دنبال یافتن استعدادتان باشید؛ یعنی بگردید تا بفهمید در کدام زمینه در رشته های ادبی ذوق دارید بعد برای بالفعل کردن این ذوق و استعداد سخت کار کنید.

نورا رابرتز

نویسنده رمان «آسمان و زمین»

اولین اصل در نویسندگی این است که چیزی را بنویسید که دلتان می خواهد آن را بخوانید و لذت ببرید، اگر چیزی که می نویسید برای خودتان جالب نباشد و سرگرمتان نکند قطعاً برای هیچ کس دیگر جالب و سرگرم کننده نیست.

باربارا همبلی

نویسنده ی رمان «شیکاگو 2000»

از بازنویسی یا به عبارت دیگر «دوباره نوشتن» نترسید کارتان را به کسی که به قضاوتش اعتماد دارید بسپارید تا بخواند؛ سپس بپرسید که او را تحت تأثیر قرار می دهد یا نه.

توصیه دیگر من این است که چیزهایی که می نویسید، راجع به زندگی آدمهای دور و برتان باشد وقتتان را صرف ساختن دنیای کاملاً خالی و پوچ یا تاریخ ها فراموش شده نکنید.

جوانا ترولوپ

نویسنده رمان «بچه مردم» و «بهترین دوستان»

قدرت مشاهده ی خودتان رااز دنیای دوروبر، تقویت کنید. یاد بگیرید درست ببینید و چیزهایی را ببنید که دیگران نمی بیند ضمناً این را هم بدانید که برای نویسنده شدن هیچ گاه دیر نیست.

بیلی لتز

نویسنده رمان و «آنجا که دل گرفتار است»

نوشتن را بی وقفه ادامه دهید، به نشست ها و سمینارهای نویسندگان بروید اصلاً حدسش را نمی توانید بزنید که ممکن است در آنجا با چه کسانی آشنا شوید و چه چیزهایی یاد بگیرید شاید این کار روش خیلی خوبی برای پیدا کردن ناشر هم باشد.

لوریس لوری

نویسنده رمان «این دوروبرها می بینمت سام»

من همیشه به نویسندگان جوان توصیه می کنم خوب خواندن بهترین و شاید تنها راه برای خوب نوشتن است.

سایمون زلیچ

نویسنده رمان «اعترافات جک استراو»

می خواهید نویسنده ی موفقی شوید؟ بخوانید! با بقیه نویسندگان و همین طور با کتابخوان های حرفه ای دوستی برقرار کنید و از آن ها بپرسید چه کتابهایی می خوانند بگذارید تحت تأثیر کتابهایی که می خوانید قرار بگیرند و با هر تأثیر پیشرفت کنید.

یک راه خوب برای پیش رفت کردن دریافتن سبک و صدای خاص خودتان نوشتن یادداشتهای روزانه است من بیست و پنج سال است که این کار را انجام می دهم و حال بانگاه کردن به سبک آن یادداشتها می فهمم در هر مقطع چه کتابی خوانده ام اما آهسته آهسته شروع کردم به نوشتن شیوه ای که کاملاً مال خودم بود و این کار بدون شک قصه هایم را دقیق تر و هشیارانه تر کرده باشم .

این هم آخرین نکته؛ نویسنده کسی نیست که کتاب چاپ می کند، کسی است که همیشه می نویسید.

فای کلرمن

نویسنده رمان هایی «شیر و عسل» «مزاحم»

به نویسندگان و علاقمندان می گویم ،بنویسید! بنویسید! بنویسید! همان طور که می گویم بخوانید! بخوانید! بخوانید!»

نه فقط کتاب های داستانی را بلکه کتاب غیرداستانی هم بخوانید هیچ وقت نمی شود به قدر کافی معلومات کسب کرد بیرون از دنیای داستان، قصه های واقعی فراوانی وجود دارد کاش وقت برای خواندشان وجود داشت.

کریستوفر بالکی

نویسنده رمان «به خاطر سیگار، متشکرم»

اوایل گزارش نویسی و مقاله نویسی را تجربه کنید، تأثیرش خیلی زیاد است زبان را خوب یاد بگیرید و چنان که استاد بزرگم ویلیام زینر همیشه می گفت: «هر کلمه ای زایدی را که توانستید از متن حذف کنید، از خدا تشکر کنید.»

بث گاچیون

نویسنده «دختران امروزی»

باید نکته مهمی به شما بگویم؛ اگر ذاتاً آدمی نیستید که بتواند مدت های طولانی در تنهایی به سر ببرید و تحمل بی پولی را هم ندارید آن وقت باید بدانید که نویسندگی، کاری نیست که به درد شما بخورد.

لوری هالس آندرس

نویسنده «بچه ی خجالتی» و «بگو خداحافظ»

هر چیزی که به دستتان می رسد بخوانید با معلم های ادبیات و استادهای کلاس قصه نویسی تان آن خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید می دانند از کسانی نباشید که فقط از نویسنده شدن حرف می زنند واقعاً نویسنده بشوید! عجله کنید چیزی بنویسید و هرگز مأیوس نشوید. هرگز! هرگز! هرگز! -

نقل از تبیان

نظرات 18 + ارسال نظر
علی ام یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:54 ب.ظ http://shc1.ir

ممنون مطلب خوبی بود. من هم یکسری مطالب رو بابد بنویسم و تازه فهمیدم چقدر بد مینویسم...
http://shc1.ir/آنلاین-بازی-کردن-1

میم. ر سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 03:42 ق.ظ http://shabe_mahtab.kowsarblog.ir

با سلام. از میون تمام مطالبتون فقط یک پست رو خوندم که اون هم مملو از امید بود. به نوشتن علاقه نداشتم اما بر حسب تصادف و آشنایی با یه استاد خیلی به نوشتن علاقه مند شدم.
حالا من هستم و علاقه م و بی استادی! دلم میخواد یکی پیداشه تو این مسیر دستمو بگیره، کاش میشد اگه براتون مقدوره به وبلاگم سر میزدید و مشق شبم رو چک میکردید و اشکال کار و نقاط قوت(احیانا اگه دارم) و صعفم را بهم می گفتید.
لینکتون را بر میدارم تا همیشه به وبتون سر بزنم.
ممنون از لطف شما

فریمان دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 03:13 ب.ظ

باسلام. من میخوام یه نویسنده ی خوب بشم چون میدونم استعداد نویسندگی دارم اما نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا راهنماییم کنید.

سلام
ضمن تشکر از لطف شما باید به عرض برسانم برای بهتر نوشتن قبل از هرچیز مطالعه فوق العاده لازمه. هرچی بیشتر لغت در گنجینه لغات خودتون داشته باشید راهگشاست. بعد هم نوشتن و نوشتن تمرینی حتی در حد خاطره نویسی و یا نوشتن هرچی به ذهنتون میرسه موثره. ناامید نشوید از نوشتن روزی پنج تا جمله ولو پراکنده شروع کنید و هر روز افزایشش بدید. موفق باشید.
. سید مهدی یثربی

امیر تظار روصیه یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:57 ب.ظ

ممنان اض مطالبتون هه خ0وب بود ه
مکمم کرد ذیاد اگه می8شه
لوطفن اظافه کونید افرین .

فهمیده دولتی شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:19 ب.ظ

من مادر سه فرزند هستم از کودکی علاقه بسیاری برای نویسندگی داشتم اما تنها نوشته های من خاطراتم بود که سالها ست هر شب نوشتم دوست دارم روزی همه انچه که در ذهن دارم بنویسم اما نمی دانم باید از کجا شروع کنم .دنبال کسی هستم که مرا راهنمایی کند

قبل از نوشتن باید کتاب های زیادی رو بخونید تا برلغات و محل به کارگیری اونها تسلط کافی پیدا کنید. موفق باشید

مریم طالبی جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:58 ب.ظ

خیلی مطالبتون عالی بود
ممنون

بهروز چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:33 ق.ظ

واقعا زیبا و مفید بود . مرسی

اعظم شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 ب.ظ

خواب هایی که در بیداری دیده ام
اثر رسول امیری .شاعر و نویسنده ی استان فارس.کتابی کاملا متفاوت وقالب خاص خودش دارد.بیست وپنج شهریور از انتشارات همارای شیراز وارد بازار می شود. در دوبخش
1-وقتی دلتنگ نیستی به درد نمی خوری2-راز یعنی نادانی بشر
رسول امیری قبل از این مجموعه کاش اثر انگشتمان یکی بود را چاپ نمود .
ازمطلب مفید وبلاگتون واقعن سپاسگزارم.درحال نوشتنم وبه من حتمن کمک می کند

f جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:39 ب.ظ

عالی بود . شما خیلی بهم کمک کردین من سه سال پیش یه خوابی دیدم که می خوام برای نوشتن کتاب از اون الهام بگیرم

ستاره سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:27 ب.ظ http://www.setareh.blogfa.com

ممنون خیلی خوب بود مطالب

بتسابه مهدوی یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:46 ب.ظ

درود بر شما از مطالب لذت بردم

مهتاب چهارشنبه 23 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:40 ب.ظ

سلاااااااااااام وبتون عالیه من نویسنده نودهشتیا هستم و هر لحظه که فکر میکنم دوسن دارم یک داستان دیگه بنویسم زندگی بدون نوشتن برام بی معناست و با مطالبتون به این نتیجه رسیدم واقعا نویسندم.... خوشحال میشم رمانمو بخونید یا اطلاع بدید ...
رمانم: قشنگترین اشتباه

جودی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:21 ب.ظ

mohamad شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ب.ظ

besyar ziba bud mataleb...thanks mate

امیر27 جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:34 ب.ظ

ممنونم ازمطالب قشنگی که تو وبلاگ تون گذاشتید...
واقعا عالی بود....

سعیده یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://mouments.blogfa.com

کلی وبلاگ در مورد نویسندگی خوندم و این اولین وبلاگ درست و حسابی بود که از مطالبش استفاده کردم
ممنون

جلال فیروزی یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ق.ظ http://edupen.blogfa.com

با سلام.
بسیار وبلاگ زیبایی داریدو و همچنین مطالب غنی و ژر محتوی. وبلاگ بنده نیز با موضوع آموزش نویسندگی در حال کار کردن است. با این تفاوت که مطالب آن را خود به رشته تحریر در می آورم. امیدوارم به وبلاگ بنده نیز سر بزنید و نظر مثبت خودتان را نیز بگویید.
اگر هم با تبادل لینک موافق بودید اطلاع دهید. همکاری با شما افتخار بنده است

با تشکر از لطف شما

کوروش دست پاک پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.kooroshtak.blogfa.com

سلام وب خوبی داری جالب بود

مطالبت قشنگ بود اگه تونستی یه سری هم به من بزن و نظرت رو بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد